30.7.2021

Zákazníci myčky už zjistili, že pečlivá údržba prodlouží životnost jejich auta

Tipy Zajímavosti

Nejlépe jednou týdně by měla do myčky zamířit auta, která jsou využívána v náročných podmínkách. To znamená, že s nimi řidiči denně jezdí třeba po stavbách, lesních či polních cestách, prostě všude tam, kde se nadměrně práší, vyskytuje se bláto nebo jiná odolná špína. „Pouze běžný oplach a vyluxování interiéru automobilu se doporučuje zhruba jednou za dva měsíce, ale hodně záleží na tom, kde všude a jak často vozidlo jezdí a jestli je garážované,“ uvedla Jana Svobodová, vedoucí ruční myčky MYJÓMI družstva invalidů v brněnské Křižíkově ulici. Ruční mytí sice trvá déle, ale představuje značné výhody, protože pečlivá údržba chrání lak i karoserii a prodlužuje jejich životnost. V kartáčích automatické myčky se mohou zachytit drobné kamínky, které pak poškrábou lak, a navíc kartáče se na rozdíl od lidských rukou nedostanou úplně všude.
Kompletní vytepování čalounění, pokud není vyloženě zaprášené a špinavé, stačí jednou ročně – nejlépe v letním období, tedy od června do září, kdy vyčištěný interiér vozidla rychle vyschne. „Čištění provádíme v průběhu celého roku, ale od podzimu do jara interiér podstatně déle schne. Obvykle si zákazník, který má garáž, auto odveze, ale těm, kteří ji nemají, umožňujeme si automobil u nás nechat vyschnout do druhého dne,“ přiblížila Jana Svobodová s tím, že se to týká výhradně osobních automobilů a klienti tuto nabídku vítají.
Ochranný vosk dvakrát ročně
V Křižíkově ulici si je možné nechat umýt také motor, což automobilisté dělají nejčastěji, když vozidlo čeká technická kontrola. Velmi vyhledávané je pravidelné navoskování karoserie, což jí dodá nejenom dlouhodobý lesk, ale zároveň ji také ochrání před povětrnostními vlivy, prachem i špínou, takže nemá tendenci předčasně rezivět. „Voskování doporučujeme dvakrát ročně – v létě vosk karoserii chrání před sluníčkem, v zimě před sněhem a mrazem. Máme už zkušenosti s tím, že se zákazníci vracejí, protože jsou s účinky vosku spokojeni,“ upřesnila vedoucí automyčky.
O klienty myčky, jimiž jsou nejenom firmy, které si nechávají umývat flotily osobních či užitkových vozidel i v rámci náhradního plnění, ale také jednotlivci, se stará sehraný šestičlenný tým zaměstnanců. Právě ten dokazuje, že zdravotně znevýhodnění lidé dokážou odvést kvalitní práci. O tom svědčí i dlouhá řada kladných recenzí od spokojených zákazníků. Z myčky totiž vycházejí jak nablýskaná osobní či obytná auta, tak i náklaďáky, tahače a jiné stroje těžké mechanizace. Noví zákazníci často přijíždějí na doporučení svých známých, a když jsou se službou spokojeni, vracejí se a doporučují myčku zase dál.
Kvalita na prvním místě
Brněnští motoristé, kteří do myčky přijedou s osobním autem, s oblibou využívají takzvaný pick-up servis, který šetří jejich čas. O přivezení auta do myčky i jeho zpětný odvoz majiteli se postarají zaměstnanci, kteří si na smluveném místě a době automobil vyzvednou a po umytí ho majiteli zase předají. O tuto službu, která je však z časových a kapacitních důvodů poskytována pouze v rámci Brna, je mezi zákazníky stále větší zájem.
Na nedostatek práce si v myčce nemohou stěžovat. „Hodil by se nám ještě někdo další spolehlivý natrvalo, protože práce máme opravdu hodně. Občas musíme, ač neradi, některého zákazníka, který chce umýt auto ještě týž den, odmítnout. Pokud máme na ten den objednáno třeba až devět aut, prostě to z kapacitních důvodů nejde. Bylo by to na úkor kvality, a to opravdu nechceme,“ doplnila Jana Svobodová.

Mohlo by Vás zajímat

Kontaktujte nás pro nezávaznou nabídku

Napište nám, co přesně sháníte a ozveme se vám s nabídkou na míru.