„Domluvíme se beze slov,“ říká s úsměvem o spolupráci se svou manželkou Jarmilou Ondřej Možnar ze zákaznického centra MYJÓMI v brněnské ulici Špitálka. Právě přes manžele Možnarovi projde každý balíček s Betelnými šátky či doplňky, které si zákazníci prostřednictvím e-shopu objednají. Zajistí vyřízení zakázky od přijetí objednávky až po její odeslání a k tomu také přijímají nové šátky do skladu, zařizují jejich potisky, vedou evidenci skladu nebo odpovídají na zákaznické dotazy.

Jak jste se k práci v MYJÓMI dostali?
Ondřej (O): Nastoupil jsem loni v červnu, původně jsem měl spravovat připravovaný e-shop Ponožkárny. Tehdy se ale teprve všechno rozbíhalo a šátkům se věnoval, kdo měl zrovna čas, protože objednávek ještě nebylo tolik, ale hlavně v tom nebyl žádný systém. Začal jsem tedy vyřizovat i objednávky a dotazy k šátkům.
Jarmila (J): Přišla jsem do MYJÓMI na pozici administrativní pracovnice pro e-shop a už jsem věděla, že budu pracovat s manželem. A také jsem věděla, že to bude fungovat. Dříve jsme měli vlastní prosperující prodejnu s e-shopem, takže i dlouholeté zkušenosti. Moje nemoc ale všechno změnila a na samotného manžela, který je vozíčkář, by toho bylo moc.

Co všechno zahrnuje vaše běžná pracovní činnost?
O: Když to zjednoduším, tak já dělám hlavně ty ‚počítačové‘ věci – tabulky, sklad, objednávky nebo odpovídání na dotazy zákazníků, telefonické i e-mailové. Manželka se zase zabývá svojí částí práce, a funguje to. Nejdůležitější bylo si hned na začátku nastavit a zavést přehledný systém práce. To zabralo měsíce, ale jinak se optimálně pracovat nedá.
J: Já se věnuji spíše manuální práci, jako je třídění a skládání šátků, orientaci ve skladu, chodím s objednávkami šátků na potisk, balím objednávky a podobně. Můžeme se ale i zastoupit, když je potřeba, protože vím, co dělá manžel, a on zase co dělám já. Je ale pravda, že když manžel poprvé jeden den zůstal doma, musela jsem mu telefonovat a vyptávat se co a jak. Podruhé už jsem to věděla i bez nápovědy.

Jak se pracuje s životním partnerem – není toho občas už moc?
O: Baví mě pracovat s manželkou – no a vzhledem k tomu, že je zrovna vedle mě, nemůžu říct nic jiného (smích). Ale doopravdy, jsme zvyklí spolu pracovat, my se totiž domluvíme i beze slov… Takže žádná ponorka nám nehrozí.
J: Je nám spolu fajn, máme to tak celý život. Navíc to do práce, nemáme daleko, a protože pracujeme na půl úvazku, po poledni už býváme doma.

Co pro vás tedy vaše práce znamená?
J + O: Máme co dělat, baví nás to a hlavně je to pro nás výzva. Třeba když je nějaká větší vlna objednávek. Sice se nezastavíme, ale když pak všechno zvládneme, máme dobrý pocit, že jsme to dali.

Jaké máte koníčky? Také společné?
O: Já miluji fotbal a baví mě brousit obrázky na sklo. A společně máme rádi rockovou hudbu včetně koncertů, které teď ale bohužel nejsou.
J: Rádu čtu a vařím, ostatně vaření je moje druhá láska hned po manželovi… A jsem ujetá do bot a kabelek. Už se těším, až se zase otevřou obchody.
O: Fotbal se mnou ale žena nesleduje, na ten se koukáme s dcerou.
J: Přehled ale mám. Protože když se doma objeví mega televize se zvukem, že si člověk připadá jako na hřišti, toho si nejde nevšimnout. Pak stačí jenom počítat, kolikrát uslyším ‚GÓL!‘, a mám jasno, jak si naši vedou.

Zákaznické centrum MYJÓMI
Naše zákaznické centrum je v provozu v dopoledních hodinách. E-shop www.betelnesatky.cz přímo navazuje na výrobu a ve skladových zásobách jsou zastoupeny pouze bavlněné Betelné šátky; každou objednávku proto nelze vyřešit ze dne na den, ale obvykle asi do tří dnů – podle vytíženosti švadlenek i množství objednávek.
Při objednávce šátku s potiskem, které z kapacitních důvodů skladem nejsou, nejdříve dojde k přenesení zvoleného motivu na látku, pak teprve k jeho ušití a následnému vyřízení objednávky.
V šicích dílnách MYJÓMI pracují zdravotně znevýhodnění zaměstnanci na zkrácené úvazky, nejde tedy o sériovou výrobu s tisíci kusů výrobků denně. Vždy nás ale potěší pochvala od spokojených zákazníků, třeba v podobě fotky, kterou můžeme sdílet na sociálních sítích. Ze zákaznických ohlasů můžeme navíc čerpat například i při rozšiřování nabídky motivů šátků.
Co se týče druhého e-shopu MYJÓMI www.ponozkarna.eu, v tomto případě objednávky odesíláme do druhého dne, protože ponožky máme skladem.