Také do míst, kam se většina lidí běžně nedostane, mají díky své pracovní činnosti možnost zavítat obchodní zástupci MYJÓMI družstva invalidů. Moravskou část republiky má aktuálně na starosti David Ludín, Čechy Lukáš Lata. Oba navštěvují s nabídkami jak trvalé klienty, tak i zcela nové firmy, kterým se zorientovat v širokém portfoliu produktů a služeb družstva pomáhá taktéž přehledná obchodní brožurka.

„Každý máme nějaké podnikatelské kontakty a k tomu s naší nabídkou služeb a produktů kontaktujeme nové firmy – ty se dají vyhledávat například i pomocí speciálního programu podle druhu jejich zaměření. Oslovuje se v nich nejčastěji ekonomický nebo marketingový ředitel, případně HR manažer, protože právě ti obvykle rozhodují, zda firma projeví zájem například o kompletační, balicí nebo montážní práce, přípravu dárkových balíčků pro své zaměstnance a obchodní klienty a podobně,“ uvedl David Ludín. Podle jeho slov k zajímavým místům, kam se při své práci dostal, patří kupříkladu také zázemí velké vinařské společnosti.

„Obchoďák“ ví, co prodává
„Šlo o vinařství ANOVINNO z Lednice a možnost si prohlédnout výrobní prostory byla velice zajímavá zkušenost. Tamní víno jsem samozřejmě také ochutnal, ale jako řidič ne přímo na místě. Na rozdíl od pražírny spolku Revenium Naturpark 12 v Kokoříně, kde jsem absolvoval degustaci asi deseti druhů káv. To bylo poměrně náročné na srdce, prostě to byl hodně intenzivní zážitek,“ říká s úsměvem David Ludín s tím, že vzhledem k tomu, že MYJÓMI kávu z Kokořína zákazníkům nabízí prostřednictvím svého kávového servisu, obchodní zástupce musí vědět, co přesně prodává.

Momentálně jsou předmětem zájmu i vzhledem k ročnímu období zejména originální ponožky z pletací dílny jako vánoční dárek zaměstnancům či partnerům firem, Betelné šátky a vánoční balíčky obecně, ať už v nich jsou i již zmíněné ponožky či šátky na přání s konkrétním firemním logem, anebo jiný obsah podle individuálního požadavku zákazníka. Většinu těchto produktů zákazníci od MYJÓMI odebírají v režimu takzvaného náhradního plnění, kdy firma místo finančních odvodů státu zakoupí služby nebo produkty od subjektů, které zaměstnávají stanovené procento zdravotně znevýhodněných osob. Což MYJÓMI se svými přibližně pětadevadesáti procenty hendikepovaných pracovníků jednoznačně představuje. S tím se však někdy pojí i stále ještě ne zcela vyvrácený předsudek, že chráněné dílny nejsou schopny nabídnout výrobky špičkové kvality.

Nekupují zajíce v pytli
„S tímto názorem jsem se setkal, ale ne v souvislosti s MYJÓMI. Osobně to dělám tak, ale když jedu na schůzku do nějaké firmy, mám v autě co nejvíce vzorků všeho, co zákazníkovi můžeme nabídnout. Abych jim ty věci mohl ukázat, všechno si důkladně prohlédli a osahali. Například pracovní oblečení – trička nebo montérky nechám lidem prohlédnout, případně i vyzkoušet a řeknu si o zpětnou vazbu. Ještě se mi nestalo, že by mi někdo zavolal zpátky s tím, že výrobek není kvalitní,“ upřesnil Lukáš Lata.

Na skutečnost, že zákazníci se o kvalitě přesvědčí nejlépe přímo prvním odběrem zboží nebo služby, poukazuje i David Ludín. „Zaměstnancům chráněných dílen se k práci vytvoří individuální prostředí a v něm ji pak jsou schopni odvést ve stoprocentní kvalitě. To je podstata. Naši stálí klienti, kterým jsme kupříkladu opakovaně pomohli s nějakou velkou zakázkou, kdy jim chyběli lidé, se už o tom přesvědčili. Stejně tak jsou spokojeni i s výrobky z našich dílen. A na základě jejich kladných referencí nám pak přibývají další zákazníci,“ doplnil David Ludín.

David Ludín
David LudínObchodní zástupce
+420 777 255 842
dludin@myjomi.cz
obchod@myjomi.cz
Lukáš Lata
Lukáš LataObchodní zástupce
+420 734 302 005
llata@myjomi.cz
obchod@myjomi.cz