Vše, co potřebujete vědět
V naší zemi jsou nastavená pravidla tak, že pokud ve své firmě máte více než 25 pracovníků, jste povinni splnit 4% podíl zaměstnanců se zdravotním znevýhodněním (OZP). Co ale dělat, když tímto počtem nedisponujete?
Buď můžete státu odvádět závazné finanční prostředky, anebo využít zajímavější variantu – tzv. náhradní plnění. V tom případě používáte výrobky či služby od společnosti, v níž pracuje více než 50 % zaměstnanců se zdravotním postižením. A ještě se díky tomu nabízí možnost úspory.


Spočítejte si, kolik s námi ušetříte
Zaevidujeme vás jako odběratele
Zákon o zaměstnanosti nám ukládá povinnost vložit do evidence údaje o poskytnutém plnění do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení.
Pokud tedy máte zájem o vystavení faktury v režimu náhradního plnění, stačí nám tuto skutečnost sdělit spolu s e-mailovou adresou na kontaktní osobu, které bude chodit oznámení z portálu ÚP o odebraném zboží nebo služby v tomto režimu.


Co je pro náhradní plnění potřeba?
Ve zkratce jde o všechny potřebné údaje, které běžně udáváte při řešení faktur. Čili:
- Název firmy
- IČ
- DIČ
- Adresa/sídlo
- E-mail či telefon
Čerpání přitom není nijak omezené. Můžete mít v rámci plnění odběr kávy v pravidelném fakturování
1 000 Kč anebo si jednorázově odebrat službu s větší částkou. Uvedeme však zároveň, že
zaúčtování není obratem: účetní doba je 14 dnů a jako sleva se do daní započítává cena bez DPH.
Máte dotazy? Stačí se na nás obrátit
Pokud vás napadají otázky, jak postupovat nebo co by bylo ve vašem případě nejlepší, kontaktujte naši vedoucí účetního oddělení, Radku Pešovou, která vám ráda poradí a pomůže.
- +420 608 845 384
- rpesova@myjomi.cz
- ucto@myjomi.cz
