Jako certifikovaný kompletní výrobek s dobrozdáním od brněnského Textilního technického ústavu mohou od druhé poloviny dubna využívat nositelé polyesterové Betelné šátky z produkce MYJÓMI. Předtím se certifikace týkala výhradně nanofiltru, jenž šátek obsahuje. Protože však výrobek není zařazený v kategorii pracovně-ochranných pomůcek ani zdravotnického materiálu, jeho další certifikace původně v plánu nebyla. Nakonec k ní však na pozadí vyvíjející se koronavirové situace došlo.

 

„Rozhodli jsme se k tomu víceméně pro klid našich zákazníků, kdy po zpřísnění vládních nařízení v březnu měli v některých případech problémy s prokázáním skutečnosti, že náš výrobek opravdu splňuje požadovaná kritéria ochrany,“ vyjádřil se předseda představenstva MYJÓMI družstva invalidů Petr Horký.

Betelné šátky vznikly loni na jaře jako nový produkt šicích dílen, který družstvo prodává prostřednictvím e-shopu, a postupně se mezi zákazníky staly vyhledávaným artiklem. Důvodem jejich obliby je nejenom široká škála nabízených barev a vzorů, ale i možnost objednávky šátku s potiskem podle individuálního přání odběratele, případně zkombinování šátku s dalšími zajímavými doplňky z rukou „myjómáckých“ švadlenek, kterými jsou například čepice, čelenky či nákrčníky.

Jedna kvalita, jedna cena
Snahou družstva je nositelům opakovaně použitených Betelných šátků přinést funkční ochranu originálního vzhledu za co nejdostupnější cenu. V tom se liší od některých dalších výrobců, kteří kupříkladu využívají registrované ochranné známky zapsané v rejstříku úřadu průmyslového vlastnictví v podobě písmene R v kolečku za názvem produktu. To sice nemá přímý vliv na kvalitu, neboť se jedná především o marketingový nástroj, ale může se odrazit na vyšší ceně výrobku. Stejně tak MYJÓMI svým zákazníkům nenabízí rozdílnou kvalitu svých produktů v několika cenových relacích, což někdy poptávají zejména firmy se zájmem o větší odběr. Kvalita, ať už Betelných šátků, anebo i ponožek z brněnské pletací dílny, se prodává pouze jedna, stoprocentní, přičemž výrobky, které ji nesplňují, putují zdarma například na charitativní účely. „Svým přístupem bouráme zažité stereotypy, podle nichž chráněná dílna nabízí nekvalitní a předražené výrobky, které si zákazníci kupují ze soucitu se zdravotně hendikepovanými. Naši zaměstnanci odvádějí stoprocentní kvalitu, dovedou si vydělat peníze a přinášejí firmě benefit, na čemž si velice zakládáme,“ doplnil Petr Horký.