13.7.2017
Chyby při mytí karoserie auta
V dnešním článku se krátce pozastavíme nad velmi častými chybami majitelů vozů, kteří se rozhodnou ušetřit domácímu rozpočtu a myjí svého rodinného oře na dvorku své chaloupky.
Dostatečné množství vody.
Jednou z nejčastějších chyb je právě nedostatek čisté vody. Řidiči/ky často naberou jeden kýbl vody a doslova opatlají auto najednou. Je třeba si uvědomit, že se špinavou vodou se vracejí zpět i drobné části prachu, které při dalším omývání škrábou lak. Výsledkem takového mytí jsou drobné škrábance viditelné například na přímém slunci.
V případě omezeného množství vody je nutno alespoň dodržet pravidlo dvou kýblů, kdy jeden slouží k oplachování žínky od hrubých nečistot a druhý k namáčení do čisté vody se saponátem.
Houba zkáza pro lak.
Možná se teď divíte, proč by houba měla být pro mytí vozidla pohromou, vždyť autohouba určená k mytí se běžně prodává. Ano, je pravda, že autohouba se běžně prodává, ale jak mnoho obchodníků zapomíná uvést, tyto houby jsou určeny k mytí interiéru, čalounění atd. A proč je vlastně houba tím nesprávným nástrojem k mytí karoserie? Jednoduše proto, že se do její struktury zachytávají drobné částečky prachu (písku), které zůstávají v houbě a společně s dalším mytím škrábou vrchní vrstvu laku. Takže mytí houbou je v podstatě jako kdyby jste po laku jezdili brusným papírem.
[fusion_builder_container hundred_percent=“yes“ overflow=“visible“][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=“1_1″ background_position=“left top“ background_color=““ border_size=““ border_color=““ border_style=“solid“ spacing=“yes“ background_image=““ background_repeat=“no-repeat“ padding=““ margin_top=“0px“ margin_bottom=“0px“ class=““ id=““ animation_type=““ animation_speed=“0.3″ animation_direction=“left“ hide_on_mobile=“no“ center_content=“no“ min_height=“none“][su_custom_gallery source=“media: 1235″ limit=“1″ link=“lightbox“ width=“800″ height=“400″ title=“never“]
Doporučujeme tedy používat žínku z mikrovláken, která nemá hladký povrch. Žínka je vyrobena tak, aby nečistoty zachytila do svých vláken a nedocházelo tak k dalšímu kontaktu s lakem. Samozřejmě, i když je mikrovlákno dobrým pomocníkem, platí stále pravidlo vyplachovat, vyplachovat a vyplachovat.
Tam to nejde vidět to není třeba mýt.
Asi tušíte, že častou chybou, které se lidé dopouští je umývání automobilu pouze na oko. Nechceme vás nabádat k leštění nebo snad demontáži některých částí vozu jen proto, aby vše bylo tzv. “špígl nígl”. Musíme však připomenout,. že pouhé vystříkání podběhů, vytření odtokových kanálků okolo motoru, prahy, víčko nádrže apod. mohou předcházet pozdější korozi či jiným problémům.
Nemám autošampón přehrada ve sklenici.
Kuchyňské prostředky na mytí nádobí se mohou zdát jako vhodné k mytí karoserie. Pravda však je, že tyto prostředky jsou pro lak nevhodné kvůli své vysoké účinnosti, někdy až agresivitě. Dalším záporem těchto prostředků je jejich ekologická odbouratelnost. Určitě byste si neradi zaneřádili příjezd k chaloupce pesticidy a podobnými látkami.
[su_custom_gallery source=“media: 1238″ limit=“1″ link=“lightbox“ width=“800″ height=“400″ title=“never“]
Pro mytí automobilu vždy vybírejte kvalitní mycí prostředky. Naše ruční automyčka využívá například vysoce kvalitní autokosmetiku značky Kimicar, která je nejen účinná, ale také šetrná a biologicky rozložitelná.
Při výběru autokosmetiky si vždy důkladně přečtěte návod k použití.
Mytí různých částí jednou žínkou.
Je asi jasné, že pro mytí karoserie není dobré použít stejnou žínku, jakou jste umyli disky kol. Právě kola jsou plná mikroskopických pevných částic od brzdění apod., které se do žínky zachytávají a mohou později poškodit lak. Pro mytí kol doporučujeme zcela samostatnou žínku, popřípadě měkký kartáč či smetáček.
Stejně jako u kol vezměte jinou žínku či hadřík k mytí interiéru. Zde sice až tolik nehrozí poškrábání od pevných částic, ale problém by mohl nastat v důsledku používání rozdílné autokosmetiky na interiér a exteriér vozu.
Nechám to uschnout.
Nejedná se zrovna o fatalní chybu, ale spíše o chybu která je způsobena přirozenou lidskou leností. Co se stane, když necháte auto samovolně uschnout? V podstatě nic zásadního. Jen to, že vaše práce přijde vniveč. Voda obsahuje spousty minerálů (pokud nepoužíváte vodu destilovanou) a ty po uschnutí zanechají na vaší karoserii nehezké flíčky ve tvaru kapek. Doporučujeme tedy ošetření jemným hadrem nebo ještě lépe tzv. jelenicí, kterou svého miláčka utřete do sucha.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]